E drăguţ să fii drăguţ faţă de cei drăguţi

27 februarie 2012

Ce-aş fi eu fără tine?

Mă trezesc într-o dimineaţă în sala de aşteptare din aeroportul din San Francisco. În faţa mea doi tineri îşi declară iubirea pentru prima dată.
Dupa 10 zile în care le urmăresc toate gesturile, trăirile şi sentimentele fac un salt în viitor...
Sunt martoră, fără voia mea la un furt. Nu este un furt oarecare, nu buzunarele sunt cele păgubite, ci un muzeu. Stau la pândă în întunericul Parisului, iar toate privirele sunt aţintite spre Muzeul Orsay. Urmărit de ani de zile, Archibald reuşeşte să scape şi de data asta, înverşunând şi mai mult poliţia. Fuga printre străzile Parisului nu este decât o atenţionare sau mai bine zis o prevestire asupra evenimentelor viitoare.

După 13 ani se poate reînnoda firul amintirilor şi al iubirii? Legătura pierdută este mult mai strânsă şi mai încurcată decât pare la prima vedere. 

Ce aş fi eu fără tine? Întrebarea asta cred că şi-au pus-o toţi cei care şi-au dat seama că viaţa de unul singur nu mai e la fel ca după refacerea întregului. Îţi dai seama de adevarata menire după ce pierzi ce ai visat şi reuşisei să ai.

Fiecare capitol m-a întâmpinat cu fraze celebre făcându-mă să mă gândesc şi la alte sensuri şi în fiecare pagină am găsit versuri din melodii cunoscute. Pot să spun că am citit în ritm de iubire, citate veşnice, dar şi alert şi plin de suspans. Nu este un roman greu chiar dacă este plin de cuvinte înţelepte.

Este o carte despre un el şi o ea, pe care cu siguranţă i-ai intalnit o dată în viaţă, fie că ai trecut în grabă pe lângă ei, fie că sunt vecinii tăi, funcţionara de la banca unde îţi plăteşti rata, ospătarul care îţi aduce râvnita cafea, bunicii sau poate eşti chiar tu.

Dacă ai impresia că subiectul mult discutat şi disputat- iubirea- este pe cale să se epuizeze, rămâne să îţi dai o întâlnire cu Guillaume Musso. După primele 50 de pagini îţi dai seama că este una reuşită!

Ce-ai fi tu fără mine? Cam ce-aş fi eu fără tine: o cutie de carton, goală...- nu este din carte, ci un dialog între mine şi Răzvan

* această recenzie face parte din Campania vALLuntar iniţiată de Editura ALL

4 comentarii:

  1. Daca stiam ca este atat de tare carteam, lasam Cehov pentru Musso :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Se pare ca autorul asta a scris numai carti interesante. Tot aud de el in ultima vreme si inca nu am citit nimic sa vad si eu daca se confirma impresiile citite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E prima care o citesc de Musso si sincer mi-a placut. Din punctul meu de vedere cam le-a avut pe toate si le-a imbinat destul de placut!

      Ștergere
  3. am fost la foarte putin de a citi aceasta carte, am preferat insa cartea Ceceliei Ahern. Am s-o pun insa pe lista de asteptare … lunga cat o zi de post :D

    RăspundețiȘtergere